tirsdag den 2. marts 2010

Idioter i biografer!

Biografen har altid været et af mine yndlings steder og en god film er noget jeg foretrækker over meget! At se en fed film i mørket, på en stor skærm med den sejeste lyd er bare et drive for mig! Der er dog en række drag downs og en enorm irritations factor er andre mennesker.

Når man tager i biografen er det for at opleve en film som den er lavet til. Det er ikke det samme at se den der hjemme på et 21" når man kan se den på et 1000" i stedet! Og lyden. Lyden! Musikken og lydene er de største grunde til at jeg går i biografen. Der er ikke noget federe end af mærke vibrationerne og blive blæst omkuld af en bygning, et rumskib eller en 18 wheeler der eksploderer med 200 dB!!!
Nå men nok om hvad jeg kan lide det er ikke det dette drejer sig om men følgende:
Nogle mennesker tager i biografen som jeg for at nyde filmen, evt i selskab med andre. Andre, lader det til, deler filmen højlydt med deres buddies, enten i biografen eller over telefonen!

Jeg var i sin tid inde og se The Haunting, en film jeg nød til fulde, men midt under filmen blev jeg dog gevaldigt forstyrret af en ung gås, hvis telefon ringede og istedet for at lægge på, skynde sig ud eller slukke for telefonen, begyndte hun at snakke med vedkommende. Hun forklarede hvor hun var henne og hvad hun så og snakkede videre med sin bekendte. Ikke den mindste omtanke for den næste! Christ!

Til min store sorg blev jeg hevet med ind og se Te med Mousilini.... Jeg håber at du føler med mig... Og det var ikke en af de mere ophidsende oplevelser. Vi var ca 6 i salen og til min store frustration, sad 2 af dem et par sæder væk fra mig. Og snakkede..... Det var 2 midaldrende kvinder der var ude på en, advarsel brækfornemmelse på vej, tøzetur! De snakkede og snakkede og ja filmen var ikke specielt spændende, men en regel er en regel og den skal respekteres! Da jeg endeligt fik nok og bad dem bestemt men høfligt om, at holde kæ.... være stille, begyndte de at fnise og ignorerede mig!

Da Avatar kom ud, var mig og min kæreste nogle af de millioner, der strømmede til biografen for at se den. Til min store frustration var der et par der havde taget deres 4 årige dreng med ind og se den! Hvad fanden får han ud af at se en film han ikke forstår en meter af? Tag dog ind og se Teletoppies 5: En stavelserne vender tilbage! Det er kun en del af min irritation. Hvorfor helvede kunne de ikke sige til ham, at man fandeme ikke snakker midt under en film og for guds skyld stopper ham i, at lave alle special effect lydene under luft slaget! Hvad der går af mennesker aner jeg ikke!

At folk snakker i en biograf er noget alle støder på og er simpelthen for meget! Hvad er det der gør at man i det mindste ikke en gang kan hviske, men nogle endda snakker med høj stemme?! Jeg kendte en engang og hun tog i biografen og sad og snakkede under hele filmen med sin veninde. Når folk klagede fik de bare at vide at de kunne se den derhjemme!

Til alle dem der snakker i biografen: Vær sød at holde jeres mund og vente med livshistorier, analyser og forklaringer af alt fra filmen til BH størrelsen på pigen fra reklamen til filmen er slut! Der er mange andre mennesker og de er ikke interesseret i at høre jeres snak og for dælen det er svært at blive optaget af en film under konstant støj!

Kort sagt: Hold kæft eller se den på dvd!

/Night Watchman

Ingen kommentarer:

Send en kommentar